Presència dels principals operadors a la sessió sectorial sobre transport públic

By pdmobilitat.cat 3 mesos ago
Home  /  Actualitat  /  Presència dels principals operadors a la sessió sectorial sobre transport públic

El passat divendres 12 d’abril es va celebrar a la seu de l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) una important sessió de participació sectorial amb la presència destacada de les principals administracions i operadors de transport públic ferroviari i per carretera. Es va aprofitar el marc de la Comissió d’Operadors de l’ATM per organitzar aquesta sessió sobre el transport públic dins dels treballs dels dos grans plans que s’estan desenvolupant, el nou Pla Director de Mobilitat 2020‒2025 (pdM) i el Pla Director d’Infraestructures 2021‒2030 (pdI).

Lluis Alegre, Director Tècnic de l’ATM, va presentar la sessió posant en context la situació actual dels dos plans, el pdM i el pdI. Seguidament, es va fer una completa diagnosi de la mobilitat actual per ferrocarril i carretera que va permetre plantejar diferents idees i qüestions per generar un debat constructiu i innovador.

Després d’aquesta part inicial es van establir cinc grups que van reflexionar en equip sobre els temes plantejats. Van sorgir nombroses propostes d’aquests treballs que van alimentar el debat posterior. Destaquen les següents:

  • En relació les connexions radials a la corona metropolitana, es va parlar d’establir carrils per autobusos ‒especialment a l’eix Manresa-Barcelona‒, la necessitat de desdoblar la línia ferroviària R3 i millorar el servei dels trens semidirectes.
  • Respecte a les connexions no radials, els assistents van destacar la necessitat d’establir intercanviadors perifèrics i de potenciar la línia ferroviària R8.
  • Pel que fa al metro de Barcelona, els grups van parlar de fer més connexions amb el tramvia i entre línies per donar una oferta de servei global, a més de millorar els intercanviadors, la informació al client i els serveis complementaris.
  • Respecte a les connexions Vallès‒Barcelona, es van tractar les diferents opcions de túnels, la necessitat de fomentar alguns dels serveis de bus i els intercanviadors amb Rodalies.
  • En relació al servei de Rodalies, l’increment de la freqüència de la R4, els projectes de nous túnels a Barcelona, completar el tancament de la línia R1 amb la R7 per Cerdanyola i la supressió de l’estació de mercaderies de Granollers van ser els temes més destacats.
  • Els grups de treball també van tractar altres temes importants com establir les distàncies mínimes entre les terminals dels autobusos, augmentar la freqüència per evitar la sobresaturació dels autobusos, revisar el model tarifari o la digitalització del nou sistema de transport públic.

 

Categories:
  Actualitat, News
Aquesta publicació s'ha compartit 0 vegades
 000
About

 pdmobilitat.cat

  (44 articles)